Isabela
Vasiliu-Scraba
Hidra cripto-comunistă contra Vetrei Monahale de la Râpa Robilor
Dintr-un interviu luat de R. Udrişte părintelui
Papacioc (fost deţinut politic la închisoarea din Aiud) aflăm că
Osuarul de la Aiud s-a făcut în pofida unor
serioase opoziţii. “Cu foarte mare greutate” s-ar fi ridicat şi
corpul de chilii al celor care şi-ar dori acolo o biserică
adevărată pentru vatra Mânăstirii care să-i cinstească
pe martirii închisorilor comuniste. Nu numai pe cei de la Aiud, şi pe
martirii nenumăratelor alte locuri de tortură după gratii în
care devotaţii spionajului sovietic au omorât în chinuri cca. două sute de mii de români din cei aprox. două milioane de întemniţati pe diferite termene
în două decenii (v. Harta gulagului comunist, Chene-Bourg, Elvetia). Cei
care luptă pentru cinstirea Râpei Robilor drept “cel mai sfânt loc din
România” (Păr. Justin Pârvu) consideră proiectul construirii unei Mânăstiri
(modeste) în stil curat românesc de stringentă
actualitate. Intr-o întregistrare video de la Aiud o maicuţă amintea
timid de o amînare de şase ani a
construcţiei bisericii. Ceea ce a fost imediat
sancţionat prin reproşul că nu stă la mânăstire
[şi vine la Aiud să încurce lucrătura oficială].
În cele ce urmează vom
arăta câteva din tertipurile hidrei cripto-comuniste pentru împiedicarea
şi deturnarea cinstirii celor 200000 (douăsutedemii) de martiri ai
temniţelor comuniste printr-o vatră monahală la Râpa Robilor.
- Fie
se exagerează considerându-se improvizaţia dedesubtul
Monumentului ce figurează o cruce orizontală (şi
nu verticală!) drept biserică în toată regula, fie se pune
în rând cu o biserică parohială viitoarea Biserică a
Mânăstirii Sfinţilor Neamului, unică prin situarea ei pe
“cel mai sfânt loc al României post-comuniste”.
- Se
încearcă desfiinţarea vieţii monahale de la Râpa Robilor
prin falsa “europenizare” a “obiectivului”.
Modesta (şi fireasca) iniţiativă de a se construi o
biserică trece în planul al II-lea (al III-lea, al IV-lea etc). În
prim plan este împins cu surle şi tobe
proiectul impunător (costisitor si de dubioasă utilitate) al
unui “Centru de martirologie”.
- Lăsând
de-o parte falsa închipuire că martiriul sfinţilor ar putea
vreodată fi studiat “ştiinţific”, fapt neluat în
considerare de feţele bisericeşti implicate în susţinerea
acestei diversiuni, se pare că la ora actuală nu se
lucrează decât spre edificarea unei asemenea “opere” cu multe şi nebănuite
faţete posibil a fi folosite împotriva românilor, mai ales dacă
se expune în vitrina Centrului de martiriologie minciuna de la Muzeul
Holocaustului din SUA prin care au fost trecuţi în contul românilor
evreii martirizati de administraţia maghiară a părţii
de Ardeal oferită de Hitler statului ungar prin Diktatul de la Viena.
- Ghidaţi
după şablonul globalizării prin combaterea
“provincialismului”, cripto-comuniştii preferă oricăror
proiecte ancorate în realităţi exclusiv româneşti
construirea unor obiective de aşa-zis “interes general” (Muzeu si
Centru de studii martiriologice la Râpa Robilor din Aiud).
- Cei
douăzeci de ani de post-comunism n-ar fi încă destui pentru
trecerea în rândul sfinţilor a “sutelor şi miilor” (păr.
Sebastian, Episcopul Slatinei şi Romanaţilor) de
schingiuiţi pentru că erau “preoţi sau credincioşi”.
Cum vedem, numărul celor care “au murit în temniţele
comunismului, care au fost prigoniţi, închişi, bătuţi,
ţinuţi în frig şi foame” (păr. Sebastian, Episcopul
Slatinei şi Romanaţilor) ar fi fost, vezi Doamne, de “sute
şi mii”. De mult se ştie că hidra cripto-comunistă
iubeşte minciuna statistică. În ce
priveşte numărul victimelor de după gratii, preferă
numerele cât mai mici, mai micuţe. La Colocviul Noica de la
Alexandria, Ana Blandiana vorbea pe 25 iunie 2009 de “fişele” celor
93000 de întemniţaţi care ar reprezenta cam o cincime din
deţinuţii politici. Aceeaşi poetă l-ar fi invitat în
2006 la Memorialul de la Sighet pe Andrei Oisteanu (nepotul lui Leonte
Răutu/Oigenstein) la Scoala de vară (10-17 iulie) să
idioţească tinerii cursanţi cu incoerenţele sale pe
tema minciunii anti-romaneşti de la Muzeul Holocaustului din
Washington (v. Andrei Oişteanu/Oigenstein în Cuvântul, Nr.8/2006).
- După
opinia păr. Sebastian, Episcopul Slatinei şi Romanaţilor,
“canonizându-i pe martiri ar trebui să-i arătăm cu degetul
pe călăii lor”, iar biserica nu condamnă pe nimeni,
căci de la toţi păcătoşii speră îndreptare.
- Centrul
de martirologie ar înlesni depăşirea opreliştei care a împiedicat să fie sanctificaţi sfinţii
închisorilor, pentru că aici şi numai aici s-ar “dezvălui
şi cine au fost călăii” (Claudiu Târziu). Acel secret care a încetat de mult să fie secret fiind ştiut
de toată lumea, ar urma să fie etalat în vitrinele centrului
european, care, uite, trece vara, şi încă n-a-nceput să fie
construit (Claudiu Târziu). De construirea unei Biserici pentru Sfânta
Mânăstire de la Aiud, fostul redactor la Radio Europa Liberă nu
suflă o vorbă! În schimb ţine să
noteze că “deja la Aiud există un schit iar ca biserică e
folosit chiar Monumentul”. Radio Europa liberă l-a “lansat” şi
pe Michael Shafir care într-o carte scoasă în 2002 de Editura Polirom
propaga ideea că, spre a nu fi negat Holocaustul în România, acesta
trebuie să fie asociat Gulagului (sic!).